close
تبلیغات در اینترنت
computeria - 2
loading...

computeria

سایتهای برتر22

ali بازدید : 14 پنجشنبه 15 شهريور 1397 نظرات ()

دامنه ها


adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
****************************************************************

***********************************************************************
      

*********************************************************************

*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

اشخاصی که مکلف به داشتن دفتر تجاری هستند

ali بازدید : 23 چهارشنبه 07 شهريور 1397 نظرات ()

دفاتر تجاری عبارت از دفاتر مخصوصی است که تجار تمام امور مربوط به داد و ستدهای خود را در آن درج می نمایند. این دفاتر عبارت اند از : دفتر روزنامه، دفتر کل ، دفتر دارایی و دفتر کپیه .


    دفتر روزنامه

وفق ماده 7 ق.ت، " دفتر روزنامه دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات و دیون و داد و ستد تجاری و معاملات راجع به اوراق تجاری ( از قبیل خرید و فروش و ظهرنویسی ) و به طور کلی جمیع واردات و صادرات تجاری خود را به هر اسم و رسمی که باشد و وجوهی را که برای مخارج شخصی خود برداشت می کند در آن دفتر ثبت نماید ".
مفصل ترین دفتر تاجر، دفتر روزنامه است و تمامی آن چه که از تجارتخانه خارج و وارد می شود، باید در این دفتر قید شود. در دفتر روزنامه حتی مخارج شخصی نیز باید قید شود. قید مخارج شخصی می تواند نشان دهنده این باشد که مخارج شخصی تاجر نسبت به درآمد او در ایام عادی فوق العاده بوده یا خیر زیرا اگر مخارج، نسبت به درآمد او فوق العاده باشد مانند آن که با وجود بدهکار بودن به مسافرت خارجی رفته و هزینه زیادی صرف کرده باشد، طبق بند 1 ماده 542 ق.ت از موارد ورشکستگی به تقصیر اجباری می باشد.

    دفتر کل

به موجب ماده 8 ق.ت ، " دفتری است که تاجر باید کلیه معاملات را لااقل هفته ای یک مرتبه از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلف آن را تشخیص و جدا کرده و هر نوعی را در صفحه مخصوصی در آن دفتر بطور خلاصه ثبت کند ".
دفتر کل، دفتر انواع حساب هاست و به زبان ساده رونویسی از دفتر روزنامه است. البته با 2 تفاوت :
1. در دفتر روزنامه مطالب لازم باید هر روز نوشته شود ولی در دفتر کل حداقل هفته ای یک بار.
2. معاملات دفتر روزنامه به تفکیک موارد دفتر کل می شود.
نکته : به موجب ماده 7 آیین نامه نحوه تنظیم و تحریر نگاهداری دفاتر موضوع تبصره 2 قانون مالیات های مستقیم، امروزه از دفتر معین برای تفکیک و مجزا ساختن هر یک از حساب های دفتر کل استفاده می شود و هم چنین به موجب ماده 13 همین آیین نامه، کلیه عملیات ثبت شده در دفتر روزنامه هر مته باید حداکثر تا روز 15 ام ماه بعد به دفتر کل منتقل شود.

    دفتر دارایی

به موجب ماده 9 ق. ت ، " دفتری که تاجر باید هر سال صورت جامعی از کلیه دارایی منقول و غیرمنقول و دیون و مطالبات سال گذشته خود را به ریز ترتیب داده  در آن دفتر ثبت و امضا نماید و این کار باید تا پانزدهم فرورین سال بعد انجام پذیرد ".
دفتر دارایی صورت وضعیت سال گذشته مالی تاجر می باشد. همان طور که می دانیم دارایی هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی. پس کلیه مطالبات، بدهی ها و اموال باید در داین دفتر قید شود. تنها دفتری که برای نوشتن مندرجات آن تاریخ معین در نظر گرفته شده دفتر دارایی است، زیرا باید تا پانزدهم فروردین سال بعد تکمیل شود.
نکته : تنها دفتری که به امضای تاجر نیاز دارد ، دفتر دارایی است و دفتر روزنامه و کل و کپیه به امضای تاجر نیاز ندارد.

    دفتر کپیه

به موجب ماده 10 ق.ت، " دفتری که تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های صادره خود را در آن به ترتیب تاریخ ثبت نماید .
تبصره : تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های وارده را نیز به ترتیب تاریخ ورود مرتب نموده و در لفاف مخصوصی ضبط کند ".
دفتر مراسلات و مخابرات تاجر است و فقط مراسلات و مخابرات وارده باید در لفاف مخصوص ضبط شود و مراسلات و مخابرات صادره در دفتر کپیه قید می شود. تنها دفتری که قبل از آن که چیزی در آن نوشته شود به امضای نماینده اداره ثبت نیاز ندارد، دفتر کپیه است. دفتر روزنامه و کل و دارایی به امضای نماینده اداره ثبت قبل از تحریر نیازمند است. غیر از امضای نماینده اداره ثبت، سایر شرایطی که برای دفاتر تجاری لازم است در دفتر کپیه نیز باید رعایت شود.
نکته : امروزه به جای دفتر دارایی، از ترازنامه یا بیلان و به جای دفتر کپیه از دفتر اندیکاتور یا نامه نما یا بایگانی الکترونیک استفاده می شود.

    اشخاصی که مکلف به داشتن دفتر تجاری هستند :

ماده 6 قانون تجارت این اشخاص را معین کرده است : تجار به استثنای کسبه جزء، یعنی تجاری که طبق ماده 19 قانون تجارت تعیین مصادیق آن ها به نظامنامه وزارت دادگستری محول شده است.
در این ارتباط، لازم به توضیح است که وزارت دادگستری در تاریخ 15/3/1311 آیین نامه ای به تصویب رساند و کسبه را چنین معرفی کرد : 1) کسانی که فروش سالیانه آن ها از صد و بیست هزار ریال تجاوز نکند ؛ 2) شوفر ، گاریچی و مکاری از هر قبیل ؛ 3) متصدیان حما و نقل به شرطی که عایدی سالیانه آن ها از دوازده هزار ریال تجاوز نکند. به سبب تغییر قدرت خرید پول در سال های بعد، قوه قضاییه در سال 1380 نظامنامه جدیدی به تصویب رساند که در آن برای تشخیص کسبه جزء درآمد دریافتی به عنوان ملاک اعمال می شود. به موجب ماده واحده جدید کسبه جزء کسانی هستند که 1) میزان فروش آنان در سال از یکصد میلیون ریال تجاوز نکند؛ 2) در مورد ارائه کنندگان خدمات ، دریافتی آنان در سال از مبلغ پنجاه میلیون ریال تجاوز نکند.
تشخیص کسبه جزء با ملاک درآمد دریافت سالانه، ملاک ثابتی نیست و بهتر است قانون گذار برای تعیین مصادیق کسبه جزء از ملاک های ثابت استفاده کند، مثل ماده 5 قانون مالیات بر درآمد مصوب 16/ 1/ 1335 که کسبه را کسانی تلقی کرده بود که " کالا را منحصراَ به مصرف کننده بفروشد ".

مدارک صدور کارت بازرگانی

ali بازدید : 22 چهارشنبه 07 شهريور 1397 نظرات ()

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد. کارت بازرگانی به هر دو صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد. به شرط آن که کلیه شرایط برای هر دو شخص ( حقیقی و حقوقی ) مهیا باشد . یعنی یک شخص می تواند هم به عنوان مدیر عامل یک شرکت بازرگانی اخذ کند و هم به عنوان یک شخص تاجر نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام نماید.
مدارک مربوط به صدور کارت بازرگانی

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده صدور کارت بازرگانی اشخاص حقیقی به شرح ذیل است :

    تکمیل فرم عضویت اتاق و تعهدنامه عضویت در اتاق بازرگانی
    اصل وکپی فرم بانک مبنی برحسن اعتبار بانکی
    اصل و کپی گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکتها
    اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکتها رسیده باشد .( ۲ برگ )
    کپی کارت بازرگانی به انضمام نامه کتبی از معرفین مبنی بر تایید سابقه تجاری بیش از ۳سال
    اصل و فتوکپی گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن ۶ ماه نگذشته باشد. ( با معرفی اتاق )
    اصل و فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه (دو سری )
    اصل و فتوکپی کارت ملی عکسدار ( دو سری )
    چهار قطعه عکس۴* ۶ (جدید،تمام رخ،ساده و با پشت زمینه سفید )
    دوبرگ فتوکپی کارت پایان خدمت و معافیت از خدمت سربازی برای آقایان و رویت اصل آن ( متقاضیانی که سن آنان ۵۵ سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می باشند ).
    تکمیل فرم مشخصات بازرگانی
    تکمیل فرم مشخصات فردی و اعلام معرفین
    اصل و کپی فرم تعهدنامه دریافت کارت بازرگانی و تصدیق امضاء متقاضی توسط دفاتر اسناد رسمی
    فتوکپی از کلیه صفحات سند مالکیت ششدانگ یا ارائه اجاره نامه محضری محل کار (اجاره نامه بنگاهی،کپی سند مالکیت،رضایت نامه از مالک  )
    اصل مدرک تحصیلی معتبر ( حداقل دیپلم متوسطه ) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد.

 
نکاتی راجب صدور کارت بازرگانی – اشخاص حقیقی

    کارمندان تمام وقت دستگاههای دولتی نمیتوانند کارت بازرگانی دریافت نمایند
    حضور متقاضی یا نماینده قانونی او در مرحله برابر اصل و تحویل کارت الزامی است.
    هر شخص بیش از یک کارت بازرگانی اعم از حقیقی یا حقوقی نمی تواند داشته باشد
    کلیه مدارک در محل اتاق برابر اصل می گردد.
    حضور متقاضی در کلاس های آموزشی بر اساس نوع مدرک تحصیلی پس از مراجعه به اتاق الزامی می باشد.
    دارندگان مدارک دانشگاهی لیسانس و همچنین دارندگان مجوز تولید از یکی از وزارتخانه های تولیدی نیاز به معرف ندارند.

 
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده صدور کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

    تکمیل فرم عضویت اتاق و تعهدنامه عضویت در اتاق بازرگانی
    اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکتها رسیده باشد.( ۲ برگ )
    اصل و کپی گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکتها ( برای دریافت اظهارنامه و گواهی پلمپ به نزدیک ترین دفتر پست و اداره ثبت شرکت ها مراجعه فرمایید. )
    روزنامه رسمی در مورد تاسیس و تغییرات شرکت ( دو برگ )
    فتوکپی و اصل اساسنامه شرکت
    اصل و فتوکپی گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل که از زمان صدور آن ۶ ماه نگذشته باشد. ( با معرفی اتاق )
    فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه مدیرعامل در دوسری (حداقل سن۲۳ سال تمام) و رویت اصل آن
    دو سری کپی کارت ملی مدیر عامل
    چهار قطعه عکس۴* ۶ مدیر عامل (جدید،تمام رخ،ساده، رنگی و با پشت زمینه سفید )
    دو برگ فتوکپی تقاضانامه ثبت شرکتهای داخلی و شرکت نامه رسمی(برای شرکتها با مسئولیت محدود)
    دوبرگ فتوکپی اظهارنامه ثبت شرکتهای سهامی خاص/عام(برای شرکتهای سهامی)
     فتوکپی کارت پایان خدمت و معافیت از خدمت سربازی برای آقایان و رویت اصل آن ( دو برگ پشت و رو )
    تکمیل فرم مشخصات بازرگانی
    اصل و کپی گواهی بانک مبنی بر حسن اعتبار بانکی شرکت
    اصل و کپی فرم تعهدنامه دریافت کارت بازرگانی و تصدیق امضاء مدیرعامل توسط دفاتر اسناد رسمی
    دوسری فتوکپی از کلیه صفحات سند مالکیت ششدانگ یا ارائه اجاره نامه محضری محل کار ( دو سری )
    تاییدیه صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه و ارائه فتوکپی پروانه کار ( برای اشخاص غیرایرانی متقاضی کارت بازرگانی )

 
نکاتی راجب صدور کارت بازرگانی – اشخاص حقوقی

    در صورتی که مدیرعامل نتواند برای انجام امور مربوطه شخصا مراجعه نماید مراجعه کننده ملزم به ارائه وکالتنامه رسمی و یا معرفی نامه از طرف شرکت می باشد .
    آدرس های درج شده در روزنامه شرکت ، اظهارنامه ثبتی ، مفاصاحساب دارائی و سند مالکیت یا اجاره نامه باید تجاری و با هم مطابقت داشته باشد.

مشاغلی که نیاز به مجوز ندارند

ali بازدید : 16 چهارشنبه 07 شهريور 1397 نظرات ()

مشاغلی که نیاز به مجوز ندارند ، در این مقاله به کارها و مشاغلی می پردازیم که برای ثبت شرکت خود نیاز به جواز فعالیت ندارند . این موضوع به قدری مهم می باشد که گاهی استفاده کردن یا نکردن از یک کلمه در نام شرکت می تواند باعث رد پذیرش درخواست ثبت شرکت شود ، به همین منظور در ادامه مطلب سعی شده است مواردی را که قید آنها در موضوع فعالیت نیازی به اخذ مجوز قبل از ثبت شرکت را ندارد آورده شود،هم چنین موضوعاتی که به طور کلی قابل ثبت نمی باشند نیز قید گردیده است

موضوعاتی که به هیچ وجه در ایران قابل ثبت نمی باشند !

    سیاست گذاری
    قانون گذاری
    حفظ تمامیت ارضی
    اداره امور داخلی
    مدیریت فضای فرکانس کشور
    تحقیقات بنیادی
    استخراج و اکتشافات و بهره برداری از معادن نفت و گاز
    خرید و فروش اشیاء عتیقه
    ممنوعیت بکارگیری تجهیزات ماهواره ای
    ممنوعیت خرید و فروش مواد مخدر
    ساخت و نگهداری سلاح و مهمات
    ترویج علوم غیراسلامی و غیردینی
    شراکت و سرمایه گذاری در امور قمار و ربا
    اخذ کمک و وجوه برای زلزله زدگان و بلایای طبیعی
    ساخت و خرید و فروش و حمل مشروبات الکلی
    و سایر موارد که منع قانونی و شرعی دارند.


موضوعاتی که قبل از ثبت شرکت نیازی به اخذ مجوز از ارگان خاصی ندارند :

    دلالی و حق العمل کاری
    فعالیت های خدماتی و نظافتی
    تصدی به نمایشگاهها و انبارهای عمومی
    بارگیری و ترخیص کالا
    اداره سالن ها و برگزاری جشن ها و کنفرانس ها
    خدمات آبرسانی،برق رسانی،گازرسانی
    عملیات ساخت در امور عمرانی
    تاسیس مجتمع کشاورزی و سردخانه
    فعالیت های نظام مهندسی
    بازاریابی های غیرهرمی و غیرشبکه ای
    تاسیس مراکز روان شناسی و امور مشاوره
    بازرسی کالا و کنترل کیفیت
    طراحی و اجراء سیستم ایمنی
    مراکز معاینه فنی
    خدمات امدادی و کمک های اولیه
    تولید و ارائه رایانه و نرم افزارهای سفارش مشتری
    مشاوره و نظارت و اجراء شبکه های انفورماتیکی
    امور مربوط به محیط زیست
    موضوعات مربوط به تجارت الکترونیک
    انتشار نشریه
    انجام فعالیت های حقوقی و وکالت
    صندوق های توسعه بخش کشاورزی
    کاریابی و فعالیت های مربوط به آن
    طراحی و توسعه بازیهای رایانه ای و سرگرمی
    خدمات حمل و نقل درون شهری مسافر و کالا و مرسولات و پیک موتوری
    کارگزاری ترابری دریایی
    آموزش در زمینه مدل کایت و گلایدر
    حمل و نقل ریلی بار و مسافر
    خدمات وابسته به حمل و نقل ریلی
    ارائه خدمات پزشکی
    ورود هرنوع فرآورده بیولوژیک
    ترخیص و ساخت هرنوع دارو
    واردات بذر،پیاز،قلمه پیوند،ریشه،نهال و …
    ورود و ساخت و بسته بندی انواع سموم دفع نباتات
    فروش سموم دفع آفات
    تولید محصولات کشاورزی و دامی
    اشتغال به تهیه و ترکیب و فروش داروها،سرم هاو … مخصوص دام
    ایجاد موسسات بهداشتی و درمانی
    فعالیت های مربوط به تجهیزات رادیویی
    خدمات اینترنت
    خدمات انتقال داده از طریق ماهواره
    خدمات عمومی تلفن ثابت و همراه بین المللی ماهواره ای
    عرضه خدمات پستی و مراسلات داخلی و عرضه و فروش تمبرهای یادگاری و پستی
    تصدی به هرگونه فعالیت ورزشی و تاسیس باشگاه ورزشی و برگزاری دروره های تربیت مربی
    آموزش و تعلیم راهنمایی و رانندگی
    خرید و فروش اموال منقول از جمله خودرو و موتورسیکلت سایر موارد.

نکته : موضوعات فوق و سایر موضوعاتی که به اقتضای امور تجاری و بازرگانی در حال و آینده ممکن است در موضوعات ثبت شرکت گنجانده شود با درج عبارت (پس از اخذ مجوزهای لازم) در متن آگهی ثبتی قید شده و نیازی به اخذ مجوز قبل از به ثبت رسیدن ندارد.

به غیر از موضوعاتی که در ۴۶ مورد بیان گردید موضوعاتی نیز وجود دارند که قبل از ثبت شرکت نیاز به اخذ مجوز یا موافقت از ارگانهای ذیصلاح مربوط به خود را دارند ،این موضوعات شامل ۲۳ مورد کلی می باشند که هریک از این ۲۳ مورد خود شامل چند موضوع مرتبط به هم می باشد،سعی ما براین است تا در دیگر مقالات این موضوعات را به همراه ارگانهای ذیصلاح آنها تشریح نماییم تا برای به ثبت رساندن شرکت مورد نظر خود براحتی از آنها استفاده نمایید.

ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

ali بازدید : 18 چهارشنبه 07 شهريور 1397 نظرات ()

منطقه آزاد چیست چه مزایایی را دارا می باشد؟

آغاز عملیات به مدت ۱۵ سال بوده و بر اساس مجوز شرکت ها از پرداخت مالیات بر درآمد اصلی معاف می باشند.

طبق تعریف سازمان ملل متحد (Yvnyrv) مناطق آزاد به عنوان یک (محرکه) در جهت تشویق صنایع و صادرات در نظر گرفته شده است. در برداشت جدید از منطقه آزاد، منطقه های آزاد در پردازش صادرات، منطقه صنعتی ویژه در خارج از مرز و بوم آداب و رسوم شناخته شده می باشند. فلسفه تولید صادرات گرا، می تواند به عنوان یکی از استراتژی های توسعه مد نظر باشد.

* مزیت های ثبت نام در منطقه های آزاد:

معافیت های مالیاتی (۲۰) سال برای هر  فعالیت اقتصادی.

    ۱۰۰درصد مالکیت خارجی.
    برای اتباع خارجی داشتن شرایط بدون ویزا
    ضمانت و حمایت قانونی از سرمایه گذاران خارجی
    نداشتنمحدودیت در نقل و انتقال ارز سایر مناطق آزاد ایران با کشورهای دیگر
    بانکداری و بیمه (عمومی و  خصوصی) ارائه می نماید
    انعطاف پذیری خدمات پولی و بانکی
    معامله های ارز خارجی
    معافیت از عوارض گمرکی در جهت واردات مواد اولیه، ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی
    فعالیت های نفتی و محصول های پتروشیمی و ارز بورس اوراق بهادار بین المللی
    نهادهای فرهنگی ثبت شرکت ها و موسسه های صنعتی و آسان نمودن و مالکیت معنوی
    مقررات سهل برای کالا مجاز
    روند ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا
    توانایی صادرات کالاهای تولید گردیده توسط کیش سرزمین اصلی دیگ
    نرخ انرژی
    آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود به دست آمده از فعالیت  اقتصادی
    صادرات محصولات به خارج از کشور بدون پرداخت کردن عوارض گمرکی و پورت
    شرایط آسان و شرایط کار و دسترسی به نیروی کار خبره

مناطق آزاد چیست؟

هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی ایران:

کیش

قشم

چابهار

اروند

بندر انزلی

سلفچگان

شاتل

ارس

از تجارت در تمامی مناطق به صورت رایگان لذت برده، و ۱۵ سال معافیت مالیاتی که ذکر گردیده است.

بعضی از تفاوت ها در مناطق آزاد خاص را می توان به شرح زیر خلاصه نمود:

یک معافیت مالیاتی به مدت ۱۵ سال مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی در داخل کشور تحت مفاد تخفیف مالیاتی است.

محصول خرده فروشی مناطق ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر بوده اما مناطق آزاد برای خارجی ها و خرده فروشی داخلی امکان پذیر می باشد. مقررات صدور روادید برای اتباع خارجی در معیارهای مناطق خاص در داخل مرزهای کشور می باشد، اما برای مناطق آزاد ویزای ورود داده خواهد شد.

مقررات کار و بیمه اجتماعی استخدام اتباع خارجی مناطق آزاد مناطق تابع مقررات خاص می باشند.

دسترسی مناطق ویژه اقتصادی تابع مقررات داخلی می باشد.

مشوق های سرمایه گذاری و تجاری در حوزه ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری:

ثبت

همه شرکت ها و موسسات غیر تجاری و سایر قوانین ایران بدون بوروکراسی از منطقه طبق قانون تجارت ثبت می گردد. ویژگی های ثبت نام شرکت در این منطقه نسبت به سایر مناطق به شرح زیر می باشد:

الف) سهولت اسم و موضوع: برای اشخاص حقوقی انتخاب یک موضوع در مناطق آزاد بسیار آسان تر از سرزمین اصلی می باشد Gyrd.zmna) ) با توجه به ماده ۵ قانون مدیریت آزاد صنعتی و قوانین خاص Tjary_.

مناطق آزاد رایگان برای شرکت هایی که در مراحل ثبت نام در رقابت با دیگر نقاط جهان و کشور های پیشرفته می باشند.

) ثبت شرکت با سهامداران خارجی: ماده ۲ و ۵ قوانین سرمایه گذاری مناطق آزاد تجاری – صنعتی می باشد که هیچ محدودیتی برای ثبت نام از اشخاص حقوقی در نظر شهروندی وجود نخواهد داشت به طوری که سرمایه گذاران خارجی می توانند هر تعداد در هر منطقه فعالیت اقتصادی، سرمایه گذاری کنند.

د) وجود دفاتر مجازی برای سرمایه گذاران: اشخاص حقوقی که اقامت قانونی نداشته می توانند برای ۳ ماه سفارشی و یا ۶ ماه با استفاده از صندوق پستی از دفاتر مجازی استفاده می شود.

سفارش

این مدل معامله گری کوتاه مدت توسط بسیاری  استقبال شد.

حمایت از مورد های خاص

گمرک

تعرفه های تخفیف

(ارزش فاکتور) ۱۵٪ ازهمه هزینه تعرفه گمرکی بر کالاهای ورود به سرزمین اصلی از صاحب دارای جواز و سپس با توجه به ارائه مستند مربوطه شاهدهای اثبات واردات اقلام داخل کشور  (اجازه آداب و رسوم) ۷٪ به ۵/۱۱٪ از ۱۵٪ مقدار محصول به دست آمده برگردانده خواهد شد.

– تمام موارد واحد ساخت ماشین آلات خام و صنعتی از پرداخت عوارض گمرکی معاف می باشند.

حمل و نقل

از طرف هیئت مدیره منطقه آزاد برای جلب و تشویق واردات و صادرات کالا توسط خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی همه بازرگانانی که کالاهای خود را از این منطقه عبور داده با توجه به تجارتشان از ۳۰٪ تخفیف برای هزینه حمل و نقل برخوردار می شوند.

ثبت موسسه

ali بازدید : 12 چهارشنبه 07 شهريور 1397 نظرات ()

نهادهایی که سازمان های غیر تجاری برای مقاصد غیر تجاری، مانند امور ادبی، علمی و یا خیریه، تشکیل می گردند و اجزای تشکیل دهنده آن در نظر گرفته به نفع یا نه. تشکیل تاریخ ثبت نام یک نهاد حقوقی و می تواند موضوعاتی مشابه مراکز اجتماعی و کسب و کارهای مانند اتخاذ آن را پیدا کرده.

طبقه بندی سازمان های غیر تجاری با توجه اهداف خود:

موسسات و تقسیم آن در میان اعضای آن منافعی را دارا نمی باشد.

شرکای مؤسس بالا حداقل سرمایه و نه کمتر از دو هرمیزان  می باشد. برای ثبت نام یک سازمان غیر تجاری پر کردن اظهارنامه مالیاتی (فرم از نرم افزار برای ثبت نام  چاپ همراه ضمائم دو نسخه است که در حال امضای تاریخ می باشد ضمائم اجباری شامل اصلی و یا یک فتوکپی از وکالت (اگر توسط یک وکیل درخواست شود ).

اساسنامه سازمان های غیر تجاری می تواند مشابه اساسنامه با مسئولیت محدود و مواردی از قبیل موسسه حاکم بر بدن (هیئت مدیره) پناهندگان تصمیم گیرندگان (عمومی) بوده و باید به همین ترتیب در دسترس به آنها باشد.

این موسسه همچنین مجمع عمومی عادی و فوق العاده، هر کدام وظایف خود را دارند. و به رسمیت شناخته شدن توسط اکثر اعضا از جلسات هیئت مدیره و تصمیمات هیئت مدیره با اکثریت آراء می باشد معیار معتبر است.

انحلال چیزی درباره سازمان های غیر تجاری:

انحلال سازمان های غیر تجاری هم اختیاری و تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و یا یک فرمان دادگاه می باشد.

سلسله مراتب سازمان های غیر تجاری ثبت نام گردیده:

کامل کردن فرم درخواست ثبت نام و امضا شده توسط نهاد شریک.
کامل نمودن فرم امضا شده توسط دقیقه از بنیانگذاران و همکاران.
و امضای اساسنامه توسط شرکا در همه صفحات.
یکی از نام های صادرات پیشنهاد گردیده است.

بعد از دریافت و ارائه مجوز لازم (موضوع) حسابرسی از اسناد ثبت شرکت، بدون نقص ارائه گردیده، متقاضی به پرداخت هزینه های ثبت نام و راهنمایی حسابداری برای پایتخت تقاضا کننده و تعیین میزان هزینه های ثبت نام به پرداخت ثبت نام هزینه به بانک ملی
بین المللی (بخش آگهی ها دایره)، و سپس تعیین مقدار برای ورود یک بانک روزنامه همراه به طور گسترده منتشر شده و دریافت و پرداخت توسط دبیرخانه ارائه گردیده. پس از امضای نسخه تایپ شده صدور می گردد توسط اداره ثبت شرکتها و نسخه تایپ تقاضا کننده این آگهی را تحویل داده است. قرار دادن یک فتوکپی از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران (در بهشت ​​خیابان، سمت جنوب پارک شهر) و یا سایر آگهی ها صدور صورت حساب Vnskhh به قرار دادن دایره خواهد شد به طور گسترده ای روزنامه منتشر می شود. این مرحله از کار به پایان می رسد.
چه مدارکی برای ثبت نام از سازمان های غیر تجاری لازم است؟

کسب یک تقاضا ثبت نام تکراری در اداره ثبت شرکتها و کامل کردن و امضا شده توسط شرکای (به عنوان یک پیوست)
تنظیم بعد از امضای اساسنامه حداقل دو صفحه پوشش شده توسط تمام شرکا و یا اعضای (که توسط متصل کردن این راهنمای پیشنهادی)
در دقیقه از جلسه از بنیانگذاران مجموعه لااقل 2 نسخه (برای مثال)
کپی گواهی تولد از شرکا .
اگر مجوز لازم از موضوع را داشته باشد.
توجه 1. شریک حداقل دو نفر لازم است.

تبصره 2 نشان می دهد میزان سرمایه هر موسسه مجاز می باشد.

توجه 3. مدیر شعبه امضا و کپی شناسنامه نشان دهنده محل و اگر شاخه الزامی باشد.

اخذ رتبه پیمانکاری ( گرید )

ali بازدید : 63 یکشنبه 10 تير 1397 نظرات ()

اخذ  رتبه  پیمانکاری (گرید) و یا رتبه بندی شرکت ها دارای تعریف و شرایط مخصوصی است که در این مقاله به آن پرداخته می شود . از میان انواع رشته های در حوزه ی گرید، مقبول ترین گرایش گرید یا رتبه بندی شرکت ها گرید پیمانکار و گرید مشاوران می باشد . برای اخذ رتبه پیمانکاری (گرید) انجام مراحل زیر ضرویست : 1-ثبت شرکت و پیگیری امور دارایی و مالیاتی 2-حضور دو نفر مهندس باسابقه هر کدام 3 سال و یا یک مهندس با سابقه ی 7 سال در هیات مدیره 3-انتخاب یکی از مهندسین امتیاز آور به عنوان مدیر عامل 4-ارائه سوابق بیمه ایی اعضای امتیاز آور و اخذ کد کارگاهی بیمه 5-ارائه گواهی کار توسط شرکتی که مهندسین آن 3 سال سابقه ی بیمه ایی را منصوب به آن می دانند. نکته: الف -گواهی کار باید در سه نسخه و در سربرگ رسمی شرکت باشد و نیز شرکت سابق دارای گرید با همان رشته بوده باشد . به طور مثال چنانچه متقاضی اخذ رتبه بندی رشته ی ساختمان (ابنیه ) را مد نظر قرار دهد ، سوابق مهندسین امتیاز آور باید در شرکتی باشد که دارای گرید با رشته ی ابنیه است. ب- در دو سال آخر از سوابق بیمه ایی مهندسین نباید وقفه ی بیش از سه ماه وجود داشته باشد. باید دانست ارتقا رتبه های مشاوره و پیمان کاری کمی متفاوت است. رتبه های پیمانکاراز 5 به 1 قابل ارتقاست و رتبه های مشاور از 3 به 1 ارتقا می یابد .ارزان ثبت جهت اخذ رتبه  پیمانکاری ( گرید ) شرکت ها در کنار شماست.


گرید یا رتبه چیست؟

بر اساس آنچه گفته شد گرید و رتبه بندی نوعی عیار سنجش شرکت هاست و زمانی قابلیت ارتقا می یابد که شرکت به حجم قابل توجهی از مبادلات رسیده باشد . گرید موجب اعتبار شرکت است چرا که طرف معامله را به این باور می رساند که باشرکتی مراوده دارد که آن شرکت گذشته از راستی آزمایی مالیاتی به تایید معاونت فنی و عمران استاندارای ، به اخذ صلاحیت نائل آمده است. شاخه های رتبه بندی: الف- گرید انبوه سازان ب-گرید مشاوران ج-گرید انفورماتیک د-گرید پیمانکاری EPCو-
فواید رتبه بندی یا گرید

اخذ رتبه پیمانکاری (گرید ) شرکت ها به معنی تایید صلاحیت آنان در نهاد های مالیاتی و بیمه ایی است که با به خدمت گرفتن کادر متخصص مهندسی و ابزار و پشتیبانی های مالی ، فنی و نرم افزاری ،مورد تایید معاونت فنی و عمران هر استان نیز ،می باشد. مزایای زیر از جمله مزایای اخذ برند است : 1-امکان عقد قرارداد با مبالغ ریالی قابل توجه 2-رغبت بیشتر نهادهای عمومی و خصوصی جهت مراودات مالی با شرکت های دارای گرید (در مقایسه با شرکت های غیر صلاحیتدار) 3-دستورالعمل دولتی مبنی بر واگذاری پروژه های دولتی به شرکتهای دارای گرید 4-اولویت بیشتر جهت اخذ وام های بانکی نکته :در شرکت های دارای رتبه ی پیمانکاری جهت ارتقای رتبه ، تعداد اعضای متخصص در هیات مدیره و نیز گردش حساب عملکرد با ارائه ی مفاصای مالیاتی صورت می گیرد و در رتبه های مشاور ، علاوه بر این موارد ، امکانات فنی و نرم افزاری نیز ، ملاک ارتقا رتبه می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ رتبه (گرید)پیمانکاری

1-مدارک ثبتی شرکت 2-مدارک هویتی اعضای هیات مدیره 3-مدارک تحصیلی و سوابق شغلی اشخاص امتیاز آور 4-سوابق بیمه ایی اشخاص امتیاز آور 5-اخذ گواهی های مالیاتی 6-آخرین روزنامه تغییرات شرکت 7-ارائه اجاره نامه رسمی به نام شرکت و یا سند مالکیت .

اخذ پروانه بهره برداری

ali بازدید : 67 یکشنبه 10 تير 1397 نظرات ()

پس از اخذ جواز تاسیس مالکین  واحدهای صنعتی  باید زمین یا سوله مورد نظر خود را خریداری کرده و تجهیزات لازم جهت خط تولید را تامین کنند و نیز نیروی انسانی اولیه را استخدام نمایند ، و وارد فاز تولید آزمایشی شوند و سپس از وزارت صنعت و معدن درخواست پروانه بهره برداری کنند که این پروانه مجوزی است برای  تولید انبوه در کارخانجات یا واحدهای صنعتی. واحدهای صنعتی برای اینکه بتوانند برای محصولات خود استاندارد اخذ کنند یا سیب سلامت و یا نشان حلال را بر روی محصولات خود درج کنند ابتدا باید پروانه بهره برداری داشته باشند. .ممکن است در زمان اخذ پروانه بهره برداری سازمانهای مختلف مانند وزارت بهداشت ، وزارت صنایع ، نهاد ریاست جمهوری ، یا اتحادیه مربوط به فعالیت واحد تولیدی  حضور داشته باشند و اعلام موافقت اصولی آنها ضروری باشد. ارزان ثبت راه حل اخذ سریع و آسان پروانه بهره برداری برای شماست.

مراحل اخذ پروانه بهره برداری

پس از اخذ جواز تاسیس  ، و مراحل احداث و راه اندازی خط تولید پروانه بهره برداری به صدور می رسد  . صدور پروانه بهره برداری بر اساس قوانین محیط زیست ، در خارج از حوزه های شهری انجام می شود. جهت صدور و اخذ  پروانه بهره برداری باید پس از درخواست و تکمیل تقاضای صدور پروانه بهره برداری ،تولید آزمایشی داشته باشید و پس از آن بازرسی وزارت بهداشت و صنعت معدن  انجام گرفته و در صورت تایید مراحل صدور پروانه بهره برداری صادر می گردد . ضمنا" صدور این پروانه تا شعاع 20 کیلومتری تهران  از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست ممنوع می باشد.
فواید اخذ پروانه بهره برداری

پروانه بهره برداری به صنعتگران مزایایی می دهد که بدین شرح است :

• با اخذ پروانه بهره برداری تسهیلات بانکی با نرخ دولتی  میسر می شود.

• با اخذ پروانه بهره برداری  از معافیت مالیاتی واحد های صنعتی برخوردار می شوید.

• با اخذ پروانه بهره برداری جهت خرید تجهیزات خط تولید می توانید وام دریافت کنید.

• پروانه بهره برداری پیش نیاز اخذ برند و استاندارد  و ایران کد محصولات می باشد.

• در صورت دیرکرد در پرداخت اقساط وام و یا مالیات با داشتن پروانه بهره برداری از تسهیلات تنفس یا پرداخت تدریجی جریمه خود طی یک سال بهره مند می شوید

ویژگی های شرکت های تضامنی و نسبی

ali بازدید : 58 یکشنبه 10 تير 1397 نظرات ()

شرکتهای اشخاص از اوصاف برخوردارندکه آنها را از شرکتهای سرماهی متمایز می سازد . این اوصاف عموما میان دو شرکت اشخاص یعنی شرکتهای تضامنی و نسبی یکسان است .

دو شرکت یادشده ویژگیهای خاص خود را دارد:

گفتار اول محدود نبودن مسئولیت شرکا به میزان سرمایۀ آنها

گفتار دوم نقش و اهمیت شخصیت شرکا

گفتار سوم نام شرکت

گفتار چهارم منع واگذاری سرمایه جز به اتفاق آرا

گفتار پنجم ارتباط دیون شخصی شرکا با بقای شرکت

شرکت کارگزاری و نحوه ی ثبت آن

ali بازدید : 68 یکشنبه 10 تير 1397 نظرات ()

• کارگزار کیست؟


کارگزار در معنای لغوی به مفهوم عامل و مامور است. باتوجه به تعریفی که قانون بازار اوراق بهادار از کارگزار ارائه نموده است، به نظر می رسد که معنای اصطلاحی کارگزار از معنای لغوی آن دور نمی باشد.

کارگزاران بورس در قانون سال ۱۳۴۵، به دو دسته تقسیم شده بودند: دسته اول اشخاص حقیقی که مطابق مقررات به کارگزاری بورس پذیرفته می شدند و دسته دوم موسسات مالی و اعتباری (اشخاص حقوقی) ایرانی که صلاحیتشان مورد تایید بانک مرکزی قرار می گرفت.
ماموریت شرکت های کارگزاری در بازار سرمایه ایران را می توان بر اساس ماده 3 اساسنامه نمونه شرکت های کارگزاری که به تصویب سازمان بورس رسیده است به شرح زیر برشمرد:
الف) خدمات کارگزاری، کارگزار/معامله گری و بازار گردانی شامل معامله اوراق بهادار از قبیل سهام، اوراق مشارکت، حق تقدم خرید سهام، اختیار معامله و قراردادهای آتی برای دیگران و به حساب آن ها یا به نام و حساب خود، معاملات کالاهای پذیرفته شده برای دیگران و به حساب آن ها و بازارسازی و بازار گردانی اوراق بهادار و کالاهای پذیرفته شده.
ب) خدمات مالی و مشاوره ای شامل مدیریت صندوق های سرمایه گذاری، نمایندگی ناشر برای ثبت اوراق بهادار و دریافت مجوز عرضه، بازاریابی برای فروش اوراق بهادار، سبدگردانی اوراق بهادار، مشاوره و انجام کلیه امور اجرایی برای بورس ها و بازارهای خارج از بورس به نمایندگی از ناشر یا عرضه کننده کالاها، ارائه مشاوره در زمینه های قیمت گذاری اوراق بهادار، خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار، طراحی و تشکیل نهادهای مالی.
شرکت های کارگزاری می توانند به هر یک از فعالیت های فوق مشروط به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص برخی از موارد مبادرت ورزند.
• الزامات حرفه ای کارگزار:
شرکت های کارگزاری اولین و قدیمی ترین نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه هستند از این رو مقررات زیادی در خصوص آن ها به تصویب رسیده است. مقررات مربوط به اخذ مجوز فعالیت، تایید صلاحیت اعضای هیات مدیره و مدیر عامل، ضوابط حاکم بر تبلیغات آن ها، سبدگردانی، عضویت در کانون کارگزاران و شرایط فعالیت در بورس از جمله مقررات حاکم بر کارگزار هستند. همه شرکت های کارگزاری دارای اساسنامه مدون مشابه هستند که به تصویب سازمان بورس رسیده است.

• شرایط فعالیت کارگزاران در بورس :


نحوه تاسیس شرکت های کارگزاری :
طبق دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری در بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار تعداد مجوزهای قابل صدور برای تاسیس شرکت کارگزاری را تعیین و طب اعلان فراخوان از متقاضیان تاسیس شرکت کارگزاری یا دریافت مجوز فعالیت در بورس مورد نظر دعوت به عمل می آورد تا مدارک و اطلاعات خود را ارائه دهند. در فراخوان مذکور حدود خدمات قابل ارائه، بورس مورد نظر و سایر شرایط قید می گردد. با توجه به نیاز بازار سرمایه به خدمات کارگزاران جدید، سازمان بورس هر زمان که لازم تشخیص دهد نسبت به فراخوان عمومی مزبور جهت پذیرش کارگزاران جدید در هر یک از بورس ها اقدام نموده و شرایط لازم از نظر حداقل سرمایه، صلاحیت های لازم جهت سهامداران و اعضای هیئت مدیره آنان، شرایط فضای کاری و نرم افزارهای مورد نیاز و پرسنل لازم را برآورد نموده و از متقاضیان ثبت نام می نماید. پس از پایان مهلت فراخوان مدارک متقاضیان بررسی و بر اساس امکانات رتبه بندی می شوند و برای متقاضیان دارای بیشترین امتیاز موافقت اصولی صادر می گردد و به آن ها طبق بند الف ماده سه حداکثر چهارماه از تاریخ ابلاغ اولیه مهلت تاسیس و احراز شرایط شروع فعالیت و شروع عملی فعالیت بر اساس مجوز صادره اعطاء می گردد.

• مقررات حاکم بر کارگزاری ها :


مطابق ماده ۳۴ قانون بازار فعالیت کارگزاران در هر بورس موکول به پذیرش در آن بورس، طبق دستورالعملی است که به پیشنهاد بورس به تایید سازمان می رسد، البته شروع به فعالیت کارگزاری، منوط به عضویت در کانون مربوط و رعایت مقررات است.
در ذیل به صورت مختصر به مفاد با اهمیت احکام اشاره می کنیم :

به موجب ماده ۲۹ قانون بازار، صلاحیت حرفه ای اعضای هیئت مدیره و مدیران، حداقل سرمایه، موضوع فعالیت در اساسنامه، نحوه گزارش دهی و نوع گزارش های ویژه حسابرسی کارگزاران، باید به تایید سازمان برسد.

بر اساس ماده ۳۸ قانون بازار در صوزتی که کارگزار، درخواست کناره گیری موقت یا دائم از فعالیت خود را داشته باشد، باید مراتب را به سازمان، کانون و نیز بورس مربوطه اعلام نموده و مجوز فعالیت خود را نزد کانون تودیع نماید.

مطابق ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی معاملات، سفارشاتی که توسط کارگزار به سامانه معاملات وارد می شوند، حداقل باید شامل این موارد باشند: نماد معاملاتی، تعیین خرید یا فروش، نوع سفارش، حجم سفارش، شرایط قیمتی، کد معاملاتی و اعتبار زمانی سفارش.

• شرایط دریافت و اجرای سفارش مشتریان :


دسترسی کارگزار به سیستم معاملات و امکان فروش سهام اشخاص موجب شده است تا وظیفه احراز هویت مشتری بر عهده کارگزار باشد. کارگزاران مطابق مقررات نسبت به احراز هویت و شناسایی مشتریان اقدام می نمایند و تصویب قانون پول شویی و آیین نامه آن، این مسئولیت را دو چندان نموده است. کارگزاران مکلف به ثبت و نگهداری مدارک مربوط به سوابق شناسایی مشتریان و اطلاعات، مستندات و سوابق مربوط به معاملات می باشند.

• ثبت شرکت کارگزاری :


شرکت های کارگزاری را می توان  در دو قالب سهامی خاص و با مسئولیت محدود به ثبت رساند که برای آشنایی بیشتر به شرح مختصری درباره این دو شرکت و سپس به ارائه شرایط و مدارک لازم جهت ثبت این شرکت ها می پردازیم.

• شرکت سهامی خاص :


شرکت هایی هستند که سرمایه آنها به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آنهاست،توجه داشته باشید که حتما باید عبارت سهامی خاص قبل یا بعد از نام شرکت به صورت واضح قید گردد.

• شرایط لازم جهت ثبت شرکت کارگزاری سهامی خاص :


– وجود ۳ نفرعضو به همراه ۲ نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضاء باشند)
– پرداخت ۳۵ درصد از سرمایه بصورت نقدی
– حداقل سرمایه لازم یک میلیون ریال

• مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت کارگزای سهامی خاص :


– تصویر کارت ملی اعضاء
– تصویر شناسنامه کلیه اعضاء
– اصل گواهی عدم سوء پیشینه
– اقرارنامه امضاء شده
– اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
(تنظیم وکالتنامه به نام وکیل در صورتی که امور توسط وکیل انجام پذیرد.)

• نکات قابل توجه در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص :


– شرکت های سهامی خاص نمی توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نمایند و یا به انتضار آگهی واطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کنند مگر این که از مقررات مربوط به شرکت های سهامی عام،به نحوی که در لایحه اصلاح قانون تجارت مقرر است،تبعیت نمایند.
– سرمایه شرکت صرفاَ توسط موسسین تامین می شود.موسسین شرکت،نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس وبه ثبت رسانیدن شرکت انجام می دهند،مسوولیت تضامنی دارند.تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده است،صدور ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم ممنوع است.در صورت تخلف امضاء کنندگان آن ها،مسوول جبران خسارات اشخاص ثالث خواهند بود.
– هر کس قبل از به ثبت رسیدن شرکت به صدور سهام مبادرت کند به مجازات محکوم خواهد شد.
– هزینه های تاسیس شرکت باید در گزارشی که موسسین به مجمع عمومی موسس می دهند،قید شود.این هزینه ها در صورتی که ضمن رسیدگی وتصویب گزارش مزبور تصویب شود،بر عهده شرکت خواهد بود.به تصریح قانون لازم است که هزینه های تاسیسسشرکت قبل از تقسیم هرگونه سود مستهلک شود.در موردی که گواهینامه عدم ثبت شرکت صادر شود،هرگونه هزینه ای که برای تاسیس شرکت پرداخت یا تعهد شده باشد،به عهده موسسین خواهد بود.
– اظهارنامه که به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد به انضمام رسید واریز وجه و صورت اقلام غیرنقد و با امضای سهامداران به همراه صورت جلسه مجمع عمومی موسس مشعر بر رسیدگی به سهام و انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان و اعلام قبولی آنان و ذکر روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد،به مرجع ثبت تسلیم و رسید دریافت گردد.
– در شرکت سهامی خاص،انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت(اصلی و علی البدل)،باید در صورتجلسه ای قید و به امضاء کلیه سهامداران برسد.توضیح اینکه مدیران و بازرس یا بازرسان بعدی به وسیله مجمع عمومی عادی شرکت انتخاب خواهند شد.مدیران بازرس یا بازرسان انتخاب شده،باید کتباَ قبول سمت نمایند.قبول سمت به خودی خود دلیل بر این است که اشخاص مزبور با علم به تکالیف و مسوولیت های سمت خود،عهده دار آن گردیده اند.از این تاریخ شرکت سهامی خاص تشکیل شده محسوب می شود.
– هر گاه مقررات قانونی در مورد تشکیل شرکت سهامی رعایت نشود،به درخواست هر ذی نفع،دادگاه حکم بطلان شرکت را صادر خواهد کرد.لیکن موسسین ومدیران و بازرسان شرکت نمی توانند در مقابل اشخاص ثالث به این بطلان استناد نمایند و در مقابل آن ها مسوول خواهند بود.

• شرکت با مسئولیت محدود :


شرکتی است که از دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

• شرایط لازم جهت ثبت شرکت کارگزاری با مسئولیت محدود:


– وجود حداقل ۲نفر عضو
– حداقل سرمایه لازم یک میلیون ریال
– تعهد با پرداخت کل سرمایه
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت کارگزاری بامسئولیت محدود:
– فتوکپی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضا
– اصل گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
– امضاء اقرارنامه
– مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع بنابراعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها
• نکات قابل توجه در رابطه با ثبت شرکت بامسئولیت محدود :
– مسئولیت شرکاء در برابر قروض و تعهدات شرکت فقط تا میزان سرمایه ای است که پرداخته اند و نه بیشتر.
– در این شرکت سرمایه به سهام تقسیم نمی شود. بلکه شرکاء هر یک سهم الشرکه ای دارند که مجموع آن سرمایه شرکت را تشکیل می دهد. البته هر یک از شرکاء بدون این که قید تساوی در بین باشد، صدی چند از کل سرمایه را می پردازند.
– به موجب ماده ( 95 ) قانون تجارت که مقرر می دارد : " در اسم شرکت باید عبارت ( با مسئولیت محدود ) قید شود ". مثلاَ شرکت بامسئولیت محدود … و اگر این جمله ذکر نشود شرکت مزبور در برابر اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.
– در شرکت بامسئولیت محدود هر شریک به نسبت سهمی که در شرکت دارد دارای رای خواهد بود، مگر آنکه اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد.
– مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده در شرکت های بامسئولیت محدود وجود داشته ولی انتخاب بازرس پیش بینی نشده است ، بلکه چنانچه تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند، هیئتی مرکب از 3 نفر یا بیشتر تحت عنوان هیئت نظارت یا هیئت نظار، از طرف مجمع عمومی عادی انتخاب شده که اولین وظیفه آن، بررسی و حصول اطمینان از اجرای صحیح مقررات مربوط به تادیه سرمایه و ارزیابی سهم الشرکه های غیرنقدی می باشد. این هیئت می بایست دفاتر، صندوق و کلیه اسناد شرکت را زیر نظارت خود داشته و همه ساله گزارشی در این خصوص به مجمع عمومی عادی تسلیم نماید.

تعداد صفحات : 7

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 116
  • بازدید امروز : 183
  • باردید دیروز : 148
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,322
  • بازدید ماه : 3,898
  • بازدید سال : 11,880
  • بازدید کلی : 29,949